חווארה: מתיישבים נרגמו באבנים – ונעצרו ע"י המשטרה

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on חווארה: מתיישבים נרגמו באבנים – ונעצרו ע"י המשטרה

מתיישבים אשר נסעו אתמול בכפר חווארה נרגמו באבנים בזה אחר זה. המתיישבים מחו במקום על ההפקרות הביטחונית, חמישה נעצרו ע"י המשטרה. לטענת המתיישבים אחד העצורים פונה לבית החולים בעקבות אלימות החיילים ושוטרי מג"ב

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שיא חדש של ליל טרור בשומרון: עשרות מחבלים ערבים התפרעו אמש (שני) במשך שעות ארוכות על הכביש הראשי בחווארה ורגמו בזה אחר זה רכבים יהודים שנקלעו למקום.

הראשון שנפגע באירוע היה יעקב, כונן איחוד הצלה שמתגורר באזור ועשה את דרכו לכיוון צומת תפוח. עשרות פורעים ערבים הקיפו את רכבו ורגמו אותו באבנים. סלע הוטח אל שמשת הרכב שנופצה מיד לרסיסים.

יעקב המותקף עצר את רכבו, דיווח על הפגיעה ותיעד אותה, תוך שהוא מדווח לכוחות הביטחון ולבני משפחתו על האירוע. "חטפתי הרגע סלע בחווארה", תיאר יעקב בסרטון הוידאו שצילם שניות לאחר האירוע, בו נראים רסיסי זכוכית פזורים על מושבי הרכב.

video
play-sharp-fill

הפגיעה ברכבו של יעקב היתה רק תחילתו של ליל טרור מדמם בכפר.

משפחה נוספת שעברה בכפר כמה דקות מאוחר והיתה בדרכה לחתונה שם קרוב משפחה, כבר עברה לינץ' של ממש: "עשרות ערבים חסמו אותנו ויידו על הרכב מכל הבא ליד – סלעים, חפצים וברזלים. הרכב ספג מכות פח מכל הכיוונים. רק בנס לא נפגענו בעצמנו", סיפרה אם המשפחה.

כוחות צה"ל שהוזעקו למקום לא הצליחו לבלום את גל ההתקפות, ורכבים יהודים נוספים נרגמו באבנים.

מספר תושבים שספגו פגיעות ברכבם החלו לנסות להדוף את הפורעים שהתגודדו סביבם, והזעיקו במקביל תושבים מישובים סמוכים כדי שיסייעו בהפסקת ההתפרעויות.

אחד התושבים שהותקף, סיפר הבוקר לתושבי הישוב על האירוע המטלטל

האירוע כולו התרחש במרחק מטרים ספורים מהמקום בו נרצחו לפני חודש האחים הלל ויגל יניב, והתרחש פיגוע ירי נוסף לעבר תושב איתמר שנסע ברכבו בכביש. על פי שורת עדויות של תושבים שהותקפו, חיילי צה"ל המאבטחים את הציר עמדו בסמוך להתקהלות, אך התעלמו מהסכנה הביטחונית ולא מנעו מההמונים להקיף את רכבי התושבים היהודים שנסעו במקום – מה שהפך בתוך דקות להתקפה אלימה.

לפי העדויות מהמקום, במקום לפזר בנחישות את ההתפרעות האלימה, בחרו במערכת הביטחון לעצור באלימות דווקא את התושבים שהותקפו, והיכו באלימות כל תושב נוסף שחש למקום. יעקב, שניצל אך שעה קודם לכן מסלע ענק שהושלך לעברו, מצא את עצמו נגרר באזיקים לניידת המשטרה.

תושבים אחרים, אבות לילדים שחלפו במקרה בכביש וחשו לעזרת המותקפים זכו לאלימות קשה מצד צוותי יס"מ שהוקפצו למקום. תושב יצהר, כבן 40, אב לחמישה שבר את אפו ופונה לטיפול רפואי לאחר שקצין מג"ב נגח בעוצמה בפניו בעזרת קסדתו, ותושב אחר הוטח לרצפה וזכה לשרשרת אגרופים מצד השוטרים שגררו אותו מבוהל לניידת. מאוחר יותר פונה אף הוא לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי, כשהוא אזוק בידיו ומלווה בשוטרים. בהמשך האירוע עצרו השוטרים שלושה תושבים נוספים.

"זה פשוט לא יאמן", סיפר אחד התושבים לאחר האירוע. "אתה נוסע בחווארה, חוטף אבן, ומה שחשוב לחיילים זה שתמשיך בנסיעה, בזמן שאתה רואה איך הרכבים אחריך חוטפים גם הם. מה אנחנו אמורים לעשות? איך אפשר לחיות ככה? ובסוף עוד עוצרים את היהודים? מה קורה פה? זה כבר קשה לתאר במילים את הטירוף שהולך כאן, מערכת הביטחון פשטה את הרגל".

בעקבות המעצרים הגיעו למקום תושבים רבים נוספים מישובי האזור שדרשו מצה"ל לעצור את הפורעים הערבים. בעקבות הלחץ, עצר צה"ל כמה נערים ערבים שנאזקו והוצבו בפינת הרחוב למשך מספר דקות, תוך הבטחה מצד החיילים שהם יטופלו בחומרה. אולם לאחר כמה שעות כבר דיווחו בכפר כי העצורים שוחררו בשטח על ידי החיילים.

עו"ד אסף גונן אשר היה בלילה עם העצורים בתחנת המשטרה, מטעם ארגון חוננו, תקף את המעצר ואמר: "לא יתכן שפעם אחר פעם מתיישבים תמימים שעוברים בציר חווארה ומותקפים בצורה ברוטאלית על ידי פורעים נעצרים בסופו של יום ומובאים להארכת מעצר וזאת במקום שמשטרת ישראל והגורמים הרלוונטיים יטפלו בפורעי החוק האמתיים ויעשו סדר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בושה וחרפה. במקום שינטרלו את הערבים עוצרים יהודים?! מה קורה לדעת שלנו. צריך להתפלל לשם שיתן לנו חכמה בינה ודעת לקבל החלטות נבונות ושחרבם של הקמים עלינו לרעה תבוא בליבה.

  2. 1

    אם זה הצבא שלנו אולי באמת עדיף שיערקו …
    ברוך השם שזכינו ללכת בדרך ישראל סבא ולא לשרת בצבא השמד הזה …